torsdag 8 november 2012

Röj



Anledningen till att jag inte skriver är nog att jag blivit beroende av Röj. Ja, ni vet spelet där man ska undvika rutorna där det finns minor. Och anledningen till det, är att min AI-lärare sa att om man är bra på röj så är man bra på logiskt tänkande. 

Men trots att jag spelat röj varje dag de senaste typ tre veckorna, så tror jag inte mitt logiska tänkande blivit särskilt mycket bättre (fast röj har jag börjat bli ganska bra på). Vi hade sals-tenta igår, och jag tror det gick lite så där lagom åt helvete. 
Ändå skönt att ha det avklarat, för stunden. Omtenta lär det ju bli, men den kan vi undvika att tänka på ett litet tag... 


Här i lägenheten börjar vi göra oss mer och mer hemmastadda. Vi köpte målarfärg för 4000 (!!) kronor, för vi fick för oss att måla både tak och väggar i köket och vardagsrummet. Så här har varit kaos i en och en halv vecka, med kartongpapper på golvet, färg överallt, färgburkar, rollers och allt utspritt överallt. Idag bestämde jag dock att vi nog är färdiga. För den här gången i alla fall.
Så jag har fyllt fem sopsäckar med skräp. Nu ska jag bara orka gå ut och slänga dem med. Håhå. Och få bort alla färgfläckar från golvet.




Men först ska jag nog spela röj...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar