onsdag 5 december 2012

Det här med att leva




Jag hade tänkt stanna hemma från föreläsningen idag för att hinna läsa ifatt lite i boken innan jag ska jobba. Men jag har vart så nere de sista dagarna, så jag får liksom inte ro att sätta mig ner och läsa om lingvistik. 


En jag kände lite grann i Malmö dog i helgen. Jag kände inte henne så bra själv, men hon var en av mina kompisars bästa kompis, och bara 24 år gammal, så det känns såklart sorgligt. Att man kan leva ena dagen, ha framtidsdrömmar och en massa planer, och nästa dag är man bara död. Det får en att tänka lite. På vad som är viktigt i livet, vad jag är tacksam över, vad jag vill göra med mitt liv osv. Man vet aldrig när det kan ta slut. Samtidigt kan man ju inte gå omkring och vara rädd för att dö, men man borde verkligen uppskatta livet mer. Jag borde lära mig att leva mer i nuet och uppskatta nuet och inte bara längta till något längre fram, till exempel. Samtidigt som jag tror att tankar på döden osv. får mig att känna mig lite stressad, för det är så mycket jag vill hinna med innan det är min tur. Men jag behöver lära mig lägga de tankarna åt sidan och hitta ro i vardagen.

Hur man nu gör det. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar