måndag 14 januari 2013

Big plans



Den stora planen för 2013 (och 2014):



http://www.teflcertificatecourses.com/tefl-mexico.php


Gå en kurs och utbilda sig till engelska-lärare och sedan jobba med barn eller ungdomar i Mexico. Kursmaterial, gratis boende de första fem veckorna, spanskakurs, salsakurs, gymkort m.m. ingår i priset och det är jobbgaranti inom Mexico - och betalt jobb, inte volontärarbete. Vi kommer alltså, om allt går som planerat, kunna bo och jobba i Mexico i ett år. Hur fantastiskt låter inte det? 
Att få ett lärar-certifikat som gäller praktiskt taget överallt i världen, få jobba praktiskt med barn vilket är precis vad jag drömmer om, och kunna göra det länge. Och om vi vill, kunna resa vidare och göra det i andra länder sedan. Vilken utmaning, vilket äventyr och vilken erfarenhet! 
(och jag kommer kunna hälsa på mina barn!)

   
Så nu gäller det att spara pengar, att plugga hårt så jag får min kandidat (för har man en bachelors degree får man högre lön) och ge sig fan på det här.  Det kan bli en start på det liv jag vill ha - att jobba med barn och ge dem en chans till ett bättre liv. I alla fall hjälpa dem med ett första steg på vägen. 




"The ones who are crazy enough to think they can change the world
are the ones who do"

- steg för steg. 



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar